lördag 27 juni 2015

EU - Hall Of Shame

Nu skall jag under några dagar roa mig med ett antal nedriga personangrepp och utnämna de 5 europeiska politiker som enligt min mening främst förtjänar en plats i unionens Hall Of Shame, speciellt för sina yttranden och ageranden under den senaste tidens  kriser. Kandidater saknas inte.

Eftersom vi just nu befinner oss i ett akut krisläge är det ju fullt möjligt att nya kandidater kan komma att kvalificera sig i sista minuten. De skall få ett hedersomnämnande om de inte hinner tränga sig in i listan.

Vi börjar med nummer 5.

3 kommentarer:

  1. Idel välförtjänta utnämningar! Väntar nu med spänning ´på vem som får topplaceringen i mitt huvud trängs tänkbara kandidater...

    SvaraRadera
  2. Till Ylva. Listan är nu klar. Om du har synpunkter eller vill lägga till eller ta bort något namn är du välkommen.

    SvaraRadera
  3. Efter en hel del eftertanke - nej, jag tror inte jag vill byta ut någon av de 5 i topp, det är helt rätt personer att ställa upp där. På delad sjätteplats skulle jag nog vilja ha Varoufakis/Tsipras och Samaras för att ha ljugit och bluffat sitt eget folk medan de skyddar de privilegierade. Hedersomnämnande till europgruppens Dijsselbloem och irländska finansmin Noonan för alla oförskämdheter och vägran att kompromissa. Ett särskilt pris dock, till Fed Mogherini för planen att skjuta flyktingbåtar med drönare. Donald Tusk och Martin Schulz som enbart gör vad som de tror kan gynna egna karriären borde få en liten avdelning med. Det är trångt på höjden!, borde oxå få plats med en hel rad politiker som faller efter för populister - såna som bara ser till mitt-mitt-mitt - och går deras ärenden i hopp om extra väljare...
    Hall of Shame... välfunnet, välbehövligt.

    SvaraRadera